Przedszkole nr 16 Integracyjne

Oferta edukacyjna

 

 

 

 

W naszym przedszkolu

pracujemy na następujących programach wychowania przedszkolnego:

 

  • "Trampolina " - program wychowania przedszkolnego , wyd. PWN;
  • "Od zabawy do nauki"  program wychowania przedszkolnego- D. Kucharska, A.Pawłowska-Niedbała,D. Sikora-Banasik, wyd. Nowa Era;
  • "Rośnij z Didasko" - R.Folejewska, wyd. Didasko;
  • "Zbieram, poszukuję, badam" - D.Dziamska, M.Buchnat, wyd. Nowa Era;
  • "Wspomaganie rozwoju umysłowego 3-latków i dzieci wolniej rozwijających się" E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska;
  • Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków (czterolatków i pięciolatków)- E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska, wyd. Nowa Era;
  • Program rozwijania uzdolnień matematycznych dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego oraz w pierwszym roku nauki szkolnej- E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska;
  • "Klucz do uczenia się " G.Dolya;
  • Dobry Start - M.Bogdanowicz, E.Jakacka, wyd. Harmonia;

 

 Programy profilaktyczne:
  • „Czyste powietrze wokół nas”

  •  Klub zdrowego przedszkolaka 

 

Programy autorskie:

 

  • Program terapeutyczny dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym opracowany przez D. Dziuk, J. Tomaszewską

  • Program psychoterapii dla dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym „Pomóżcie mi wrócić” - opracowany przez A.Oriwol, P. Sznura, D. Dziuk,D.Syzisko,B. Nowak

  • Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu,M.Appel,J.Zarańska, E.Piotrowska, wyd. Macmillan

  • Program nauczania religii dla przedszkola – autorstwa ks. Władysława Kubika

  • Program z gimnastyki korekcyjnej autorstwa własnego rehabilitantów mgr B. Bryszewskiej

    i mgr E. Przyczynek

  • Program edukacji regionalnej " Bajtle z Brzozowej wiedzą wszystko o Chorzowie" - B. Nowak

 

 

METODY PRACY W NASZEJ PLACÓWCE

Pracujemy metodami opartymi na metodyce wychowania przedszkolnego, które zapewniają dzieciom aktywny, twórczy i atrakcyjny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

Wykorzystujemy:

  • Metodę Czytania Globalnego

  • Nauka czytanie metodą sylabową autorstwa Prof. J. Cieszyńskiej

  • Metodę Pedagogiki Zabawy - Klanza

  • Metodę Dobrego Startu

  • Metodę Komunikacji Alternatywnej

  • Elementy Terapii Behawioralnej

  • Program Knill

  • Poranny Krąg

  • Metoda Psychostymulacji Dyna-Lingua

  • Metodę aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss

  • Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

  • Edukację Przez Ruch D. Dziamskiej

  • PECS - alternatywne formy komunikacji

  • Sensoplastyka

 

 

Zajęcia dodatkowe nieodpłatne:

religia

 

 

 

NASZ DZIEŃ W PRZEDSZKOLU

(Rytm  dnia)

 

RANEK: (6:00-8:45) Witamy się i bawimy!!!

  • schodzenie się dzieci:zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dzieci
  • indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
  • prace porządkowo -gospodarcze
  • kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
  • praca indywidualna w małych zespołach o charakterze stymulacyjno -korekcyjno-kompensacyjnym
  • zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
  • czynności wychowawczo-dydaktyczne w „ranku” realizowane indywidualnie, w zespołach lub z całą grupą
  • zabawy ruchowe/ćwiczenia poranne

 

ŚNIADANIE (8:45-9:30)

  • czynności higieniczne przed śniadaniem
  • śniadanie
  • czynności higieniczne po śniadaniu w tym mycie zębów
  • wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych

 

ZAJĘCIA OBOWIĄZKOWE

09:00-9:45

  • Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową,
  • zajęcia i zabawy edukacyjne,
  • zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

9:45-10:00

  • Gry i zabawy ruchowe.

10:00-10:30

  • Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową,
  • zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.

10:30-11:45

  • Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
  • zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym,
  • spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze,
  • zajęcia sportowe,
  • tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych,
  • wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,
  • zabawy dowolne, rozmowy indywidualne

 

OBIAD (11;45-12:30)

  • czynności higieniczne przed obiadem
  • obiad
  • czynności higieniczne po obiedzie w tym mycie zębów

 

ZAJĘCIA I ZABAWY POPOŁUDNIOWE

Grupa dzieci 3 – letnich

12:30-12:40 

  • przygotowanie do leżakowania

12:40-13:40 

  • leżakowanie

13:45-14:00

  • zakończenie leżakowania, czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku

Grupa dzieci 4-6 letnich

12:30-13:00 

  • Czynności higieniczne po obiedzie, w tym mycie zębów, czynności i zabawy
  • charakterze relaksacyjnym ( słuchanie muzyki, bajek, ćwiczenia relaksacyjne itp.)

13:00-13:45

  • Zajęcia i zabawy dowolne w przedszkolu i ogrodzie, zajęcia indywidualne,
  • stymulacyjne,zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą o charakterze
  • ogólnorozwojowym, utrwalającym

13:45-14:00 

  • czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku

 

PODWIECZOREK (14:00-14:15)

ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI (14:15-17:00)

  • Zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
  • praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno– korekcyjno - kompensacyjnym
  • indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
  • prace porządkowo -gospodarcze i hodowlane
  • kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
  • rozchodzenie się dzieci.