Oferta edukacyjna
W naszym przedszkolu
pracujemy na następujących programach wychowania przedszkolnego:
- "Trampolina " - program wychowania przedszkolnego , wyd. PWN;
- "Od zabawy do nauki" program wychowania przedszkolnego- D. Kucharska, A.Pawłowska-Niedbała,D. Sikora-Banasik, wyd. Nowa Era;
- "Rośnij z Didasko" - R.Folejewska, wyd. Didasko;
- "Zbieram, poszukuję, badam" - D.Dziamska, M.Buchnat, wyd. Nowa Era;
- "Wspomaganie rozwoju umysłowego 3-latków i dzieci wolniej rozwijających się" E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska;
- Program wspomagania rozwoju, wychowania i edukacji starszych przedszkolaków (czterolatków i pięciolatków)- E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska, wyd. Nowa Era;
- Program rozwijania uzdolnień matematycznych dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego oraz w pierwszym roku nauki szkolnej- E.Gruszczyk-Kolczyńska, E.Zielińska;
- "Klucz do uczenia się " G.Dolya;
- Dobry Start - M.Bogdanowicz, E.Jakacka, wyd. Harmonia;
`
-
„Czyste powietrze wokół nas”
-
Klub zdrowego przedszkolaka
Programy autorskie:
-
Program terapeutyczny dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym opracowany przez D. Dziuk, J. Tomaszewską
-
Program psychoterapii dla dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym „Pomóżcie mi wrócić” - opracowany przez A.Oriwol, P. Sznura, D. Dziuk,D.Syzisko,B. Nowak
-
Program nauczania języka angielskiego w przedszkolu,M.Appel,J.Zarańska, E.Piotrowska, wyd. Macmillan
-
Program nauczania religii dla przedszkola – autorstwa ks. Władysława Kubika
-
Program z gimnastyki korekcyjnej autorstwa własnego rehabilitantów mgr B. Bryszewskiej
i mgr E. Przyczynek
-
Program edukacji regionalnej " Bajtle z Brzozowej wiedzą wszystko o Chorzowie" - B. Nowak
METODY PRACY W NASZEJ PLACÓWCE
Pracujemy metodami opartymi na metodyce wychowania przedszkolnego, które zapewniają dzieciom aktywny, twórczy i atrakcyjny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Wykorzystujemy:
-
Metodę Czytania Globalnego
-
Nauka czytanie metodą sylabową autorstwa Prof. J. Cieszyńskiej
-
Metodę Pedagogiki Zabawy - Klanza
-
Metodę Dobrego Startu
-
Metodę Komunikacji Alternatywnej
-
Elementy Terapii Behawioralnej
-
Program Knill
-
Poranny Krąg
-
Metoda Psychostymulacji Dyna-Lingua
-
Metodę aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss
-
Metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
-
Edukację Przez Ruch D. Dziamskiej
-
PECS - alternatywne formy komunikacji
-
Sensoplastyka
Zajęcia dodatkowe nieodpłatne:
religia
NASZ DZIEŃ W PRZEDSZKOLU
(Rytm dnia)
RANEK: (6:00-8:45) Witamy się i bawimy!!!
- schodzenie się dzieci:zabawy dowolne wg wyboru i zainteresowań dzieci
- indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
- prace porządkowo -gospodarcze
- kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
- praca indywidualna w małych zespołach o charakterze stymulacyjno -korekcyjno-kompensacyjnym
- zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
- czynności wychowawczo-dydaktyczne w „ranku” realizowane indywidualnie, w zespołach lub z całą grupą
- zabawy ruchowe/ćwiczenia poranne
ŚNIADANIE (8:45-9:30)
- czynności higieniczne przed śniadaniem
- śniadanie
- czynności higieniczne po śniadaniu w tym mycie zębów
- wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych
ZAJĘCIA OBOWIĄZKOWE
09:00-9:45
- Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową,
- zajęcia i zabawy edukacyjne,
- zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
9:45-10:00
- Gry i zabawy ruchowe.
10:00-10:30
- Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową,
- zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego.
10:30-11:45
- Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
- zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym,
- spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze,
- zajęcia sportowe,
- tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych,
- wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą,
- zabawy dowolne, rozmowy indywidualne
OBIAD (11;45-12:30)
- czynności higieniczne przed obiadem
- obiad
- czynności higieniczne po obiedzie w tym mycie zębów
ZAJĘCIA I ZABAWY POPOŁUDNIOWE
Grupa dzieci 3 – letnich
12:30-12:40
- przygotowanie do leżakowania
12:40-13:40
- leżakowanie
13:45-14:00
- zakończenie leżakowania, czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku
Grupa dzieci 4-6 letnich
12:30-13:00
- Czynności higieniczne po obiedzie, w tym mycie zębów, czynności i zabawy
- charakterze relaksacyjnym ( słuchanie muzyki, bajek, ćwiczenia relaksacyjne itp.)
13:00-13:45
- Zajęcia i zabawy dowolne w przedszkolu i ogrodzie, zajęcia indywidualne,
- stymulacyjne,zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą o charakterze
- ogólnorozwojowym, utrwalającym
13:45-14:00
- czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku
PODWIECZOREK (14:00-14:15)
ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI (14:15-17:00)
- Zajęcia dodatkowe wynikające z harmonogramu
- praca indywidualna i w małych zespołach o charakterze stymulacyjno– korekcyjno - kompensacyjnym
- indywidualne kontakty nauczyciela z rodzicami
- prace porządkowo -gospodarcze i hodowlane
- kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci
- rozchodzenie się dzieci.